Radca prawny, były kierownik Radia Akademickiego UMCS i dyrektor Lubelskiego Studia Teatralnego.
Artykuły ze słowem kluczowym "Chatka Żaka"
W rytmie życia teatralnego – czyli sezonie, od września do czerwca – repertuarowa codzienność przeplata się z momentami szczególnymi, świątecznymi. Takim świętami dla wszystkich ludzi teatru są na pewno dni kolejnych premier. Jednak największym świętem, prawdziwą ucztą dla teatromanów jest festiwal teatralny. Jeśli festiwal ma dobrze ułożony program – można na nim w ciągu kilku dni obejrzeć nawet kilkanaście ciekawych, ważnych, nieraz kontrowersyjnych spektakli. Czasem jest to jedyna szansa, żeby przy niewielkim nakładzie finansowym obejrzeć doskonałe, prestiżowe, elitarne produkcje, które przyjeżdżają niekiedy na ten jeden występ z drugiego końca świata. Jeśli chodzi o Lublin, to jest on miejscem wybitnie festiwalowym. Na formuły lubelskich festiwali teatralnych duży wpływ wywiera silna lokalna tradycja teatru studenckiego. Organizatorzy największego i najbardziej znanego spośród nich – Konfrontacji Teatralnych – wprost odwołują się do historii dwóch inicjatyw: Studenckiej Wiosny Teatralnej i Konfrontacji Młodego Teatru, związanych ze studenckim centrum kulturalnym: lubelską Chatką Żaka.
Prawnik. Wojewoda lubelski w latach 2001–2005. Wieloletni widz i uczestnik życia kulturalnego Lublina, przede wszystkim lat 60. i 70.
Teatr Gong 2 funkcjonował w latach 1961-1974. Rozpoczynał pod skromną nazwą Teatrzyk Studencki Gong 7.30 – jako nieformalna grupa przyjaciół o podobnych, artystycznych zainteresowaniach. Jego założycielem i reżyserem był Andrzej Rozhin.
Aktor, animator kultury, scenarzysta, reżyser i filmowiec. Członek Teatru Provisorium w latach 1977–1992. Współzałożyciel Niezależnego Zrzeszenia Studentów. Założyciel Teatru Projekt. Obecnie związany z Kinoteatrem Projekt działającym przy Centrum Kultury w Lublinie. Andrzej Mathiasz jest autorem filmu niezależnego pt. Numer.
Teatr alternatywny wywodzący się z nurtu kultury studenckiej. Grupę założyli w 1971 roku studenci filologii polskiej: Stefan Aleksandrowicz, Wiesław Kaczkowski, Jan Twardowski. Pierwszą premierą w reżyserii Janusza Opryńskiego – do dziś (2013) dyrektora artystycznego teatru – była realizacja przedstawienia W połowie drogi wg Ferdydurke Witolda Gombrowicza w 1976 roku.