W ramach działań Ośrodka powstał program wydawniczy, który jest naturalnym elementem promocji kulturalnej miasta. Tak więc może on współtworzyć wizerunek naszego miasta. Jest adresowany z jednej strony do masowego odbiorcy (zarówno z kraju jak i z zagranicy), a z drugiej strony w ramach tego programu ukazują się publikacje zmierzające do uporządkowania wiedzy o wielu lubelskich tematach (historia, kultura), które są ważne dla Lublina, a wciąż mało znane.

W ramach działań Ośrodka powstał program wydawniczy, który jest naturalnym elementem promocji kulturalnej miasta. Tak więc może on współtworzyć wizerunek naszego miasta. Jest adresowany z jednej strony do masowego odbiorcy (zarówno z kraju jak i z zagranicy), a z drugiej strony w ramach tego programu ukazują się publikacje zmierzające do uporządkowania wiedzy o wielu lubelskich tematach (historia, kultura), które są ważne dla Lublina, a wciąż mało znane.

Scriptores nr 42. Chatka Żaka. 4 teatry

Jest to zbiór reportaży Agnieszki Góry - „ZOMO najmocniej bije brawo”. Autorka opowiada o historii teatru alternatywnego i studenckiego, a także o historii samej „Chatki Żaka”.

Scriptores nr 42. Chatka Żaka. 4 teatry

Opis:Bezpośredni odnośnik do tego akapitu

Lublin był jednym z najważniejszych miejsc na teatralnej mapie Polski lat 70. i 80. Twórcy nazywali swoje teatry alternatywnymi, niezależnymi od panującego systemu politycznego. „Scriptores” nr 42 zatytułowany „Chatka Żaka. 4 teatry” nie ma charakteru monografii. Jest to zbiór reportaży Agnieszki Góry - „ZOMO najmocniej bije brawo”. Teksty łączy Akademickie Centrum Kultury „Chatka Żaka”. Autorka – przez pryzmat historii osób związanych z tym miejscem - opowiada o historii teatru alternatywnego i studenckiego, a także o historii samej „Chatki Żaka”.

Słowa kluczowe