W ramach działań Ośrodka powstał program wydawniczy, który jest naturalnym elementem promocji kulturalnej miasta. Tak więc może on współtworzyć wizerunek naszego miasta. Jest adresowany z jednej strony do masowego odbiorcy (zarówno z kraju jak i z zagranicy), a z drugiej strony w ramach tego programu ukazują się publikacje zmierzające do uporządkowania wiedzy o wielu lubelskich tematach (historia, kultura), które są ważne dla Lublina, a wciąż mało znane.

W ramach działań Ośrodka powstał program wydawniczy, który jest naturalnym elementem promocji kulturalnej miasta. Tak więc może on współtworzyć wizerunek naszego miasta. Jest adresowany z jednej strony do masowego odbiorcy (zarówno z kraju jak i z zagranicy), a z drugiej strony w ramach tego programu ukazują się publikacje zmierzające do uporządkowania wiedzy o wielu lubelskich tematach (historia, kultura), które są ważne dla Lublina, a wciąż mało znane.

Zeszyty fotograficzne: Edward Hartwig

Publikacja zawierająca fotografie autorstwa Edwarda Hartwiga wykonane w Lublinie.

Zeszyty fotograficzne: Edward Hartwig
Okładka publikacji "Edward Hartwig" projekt graficzny: Patryk Pawłowski

Publikacja Edward Hartwig wydana w ramach serii Fotoplastykon lubelski prezentuje wybór fotografii wykonanych przez Edwarda Hartwiga w Lublinie.

Zdjęcia pochodzą z Archiwum Edwarda Hartwiga zdeponowanego w Ośrodku "Brama Grodzka - Teatr NN". Przedstawiają zdjęcia miasta wykonane od okresu dwudziestolecia międzywojennego do lat 70. XX wieku. 

Publikacja została wydana z okazji 115. rocznicy urodzin Edwarda Hartwiga.

Edward Hartwig (1909-2003)Bezpośredni odnośnik do tego akapitu

Jeden z najwybitniejszych polskich artystów fotografików. Fotografował pejzaże, teatr, architekturę i sport. Eksperymentował z technikami fotograficznymi i barwą, poszukując nowych środków wyrazu i sposobów kształtowania obrazu fotograficznego. W jednym z tekstów krytycznych o twórczości Edwarda Hartwiga możemy przeczytać:

Swoje fotografie nazywał na własny użytek obrazami fotograficznymi, gdyż realia oglądane przez wizjer kamery i zatrzymywane migawką w kadrze traktował zawsze jak tworzywo. Wykorzystując znajomość technik graficznych, eksperymentował z czernią i bielą. Naświetlone klatki poddawał najrozmaitszym zabiegom w ciemni: prześwietlał fragmenty, multiplikował postaci, stosował własnego pomysłu filtry, by np. podkreślić efekt solaryzacji.

J. Wójcik Kadr jak obraz

Fotografować zaczął w Lublinie, pomagając początkowo w zakładzie fotograficznym ojca. Potem sam fotografował i wraz z żoną Heleną prowadził własny zakład fotograficzny. Wielokrotnie, z nostalgią wracał do rodzinnego miasta. Wynikiem tych powrotów jest kilka albumów z fotografiami Lublina.

Media o publikacji:Bezpośredni odnośnik do tego akapitu

Radio Lublin: Lubelskie fotografie Edwarda Hartwiga w wyjątkowej publikacji

Wojna.co.pl: Lubelskie fotografie Edwarda Hartwiga w wyjątkowej publikacji