Ośrodek „Brama Grodzka - Teatr NN” w Lublinie jest samorządową instytucją kultury działającą na rzecz ochrony dziedzictwa kulturowego i edukacji. Jej działania nawiązują do symbolicznego i historycznego znaczenia siedziby Ośrodka - Bramy Grodzkiej, dawniej będącej przejściem pomiędzy miastem chrześcijańskim i żydowskim, jak również do położenia Lublina w miejscu spotkania kultur, tradycji i religii.

Częścią Ośrodka są Dom Słów oraz Lubelska Trasa Podziemna.

Ośrodek „Brama Grodzka - Teatr NN” w Lublinie jest samorządową instytucją kultury działającą na rzecz ochrony dziedzictwa kulturowego i edukacji. Jej działania nawiązują do symbolicznego i historycznego znaczenia siedziby Ośrodka - Bramy Grodzkiej, dawniej będącej przejściem pomiędzy miastem chrześcijańskim i żydowskim, jak również do położenia Lublina w miejscu spotkania kultur, tradycji i religii.

Częścią Ośrodka są Dom Słów oraz Lubelska Trasa Podziemna.

Opowieści z Nocy

Muzyczno-litearckie oratorium z tekstami Jakuba Gladsteina i historiami świadków Zagłady.

Opis spektaklu:
Oratorium muzyczno-literackie "Opowieści z Nocy" to nowa artystyczna forma w dotychczasowych poszukiwaniach Teatru NN. W "Tryptyku chasydzkim", "Opowieściach z Bramy", "Sztukmistrzu z Lublina" opowiadane historie dotyczą zwyczajnego, codziennego życia przed wojną. Przedstawiają czasem zabawne, a czasem smutne, prawdziwe lub fikcyjne, bardziej lub mniej skomplikowane ludzkie losy. Przedstawiane historie wciągają, śmieszą, wzruszają.
"Opowieści z Nocy" dotyczą Zagłady, mówią o konkretnych zdarzeniach, których nie mogą i nie chcą zapomnieć świadkowie. Chcemy, aby pamiętali o nich także nasi widzowie. Po to powstały "Opowieści z Nocy".

Recenzje:

Dobrze, że powstają takie realizacje. Mówią – żeby użyć wyświechtanego nieco sformułowania – o Nocy, o Zagładzie więcej niż powiedziano w zajmujących całe biblioteki uczonych księgach. A w nas odkładają się emocje przekształcone w trudny do opisania żal i ból serca.

Andrzej Molik, Tanatos kładzie cień

 

Wykonanie:
Witold Dąbrowski, 
Robert Brzozowski (kontrabas), 
Marian Pędzisz (altówka)

Muzyka:
Robert Brzozowski

Scenariusz i reżyseria:
Tomasz Pietrasiewicz

Czas trwania:
30 min