Ośrodek „Brama Grodzka - Teatr NN” w Lublinie jest samorządową instytucją kultury działającą na rzecz ochrony dziedzictwa kulturowego i edukacji. Jej działania nawiązują do symbolicznego i historycznego znaczenia siedziby Ośrodka - Bramy Grodzkiej, dawniej będącej przejściem pomiędzy miastem chrześcijańskim i żydowskim, jak również do położenia Lublina w miejscu spotkania kultur, tradycji i religii.

Częścią Ośrodka są Dom Słów oraz Lubelska Trasa Podziemna.

Ośrodek „Brama Grodzka - Teatr NN” w Lublinie jest samorządową instytucją kultury działającą na rzecz ochrony dziedzictwa kulturowego i edukacji. Jej działania nawiązują do symbolicznego i historycznego znaczenia siedziby Ośrodka - Bramy Grodzkiej, dawniej będącej przejściem pomiędzy miastem chrześcijańskim i żydowskim, jak również do położenia Lublina w miejscu spotkania kultur, tradycji i religii.

Częścią Ośrodka są Dom Słów oraz Lubelska Trasa Podziemna.

Teatr NN
Blanche Tirtiaux

Blanche Tirtiaux

Reżyserka teatralna, aktorka, muzyk. Jest zwolenniczką teatru sensorycznego, badającego relacje między aktorami i widzami poprzez rytuały i uczestnictwo, z naciskiem na proces, tworzenie dialogu i reprezentacji w przestrzeni publicznej. Współzałożycielka zespołu „La Pigeonnière”, aktywna członkini kolektywu performerskiego „MAKRÂL”. Spektakl „Ventre a terre” to jej pierwsze samodzielne dzieło.

 

Czytaj więcej

Ewa Benesz

Ewa Benesz

Polska aktorka. Pracowała w Instytucie Aktora – Teatrze Laboratorium prowadzonym przez Jerzego Grotowskiego w Polsce. Współzałozycielka Puławskiego Studia Teatralnego. Od 1980 do 1996 roku współpracowała z Reną Mirecką w parateatralnych projektach prowadzonych w Europie, Izraelu oraz Ameryce. Od 1997 roku prowadzi teatralne i parateatralne warsztaty. Obecnie mieszka w górach Sardynii, gdzie prowadzi praktyczne badania inspirowane starożytnymi tekstami wedyjskiego sanskrytu i mitami kosmogonistów.

Czytaj więcej

Nando Brusco

Nando Brusco

Gawędziarz i muzyk, który w swojej artystycznej twórczości nieustannie wyrusza w podróż do ustnej pamięci Kalabrii. Jest Narratorem. Opowiada, śpiewa, gra. Wykonywanym przez niego śpiewanym historiom towarzyszy dźwięk bębnów. Jest mistrzem tych instrumentów. Skomplikowany rytm i prosta historia zapraszają do podróży. Między mitem, a rzeczywistością. Między głosem, a bębnem.

Czytaj więcej

Alessio Di Modica

Alessio Di Modica

Aktor, klaun i wykonawca Il Cunto, tradycyjnej formy sycylijskiego opowiadania historii. Jego twórczość teatralna obejmuje zarówno spektakle jednoosobowe, jak i zespołowe. Pracuje w szkołach, prowadzi warsztaty w domach rodzinnych i ośrodkach dziennych, a także seminaria i konferencje dla studentów uniwersytetów. Można go spotkać na ulicach rodzinnego miasta, rozmawiającego z mieszkańcami i dokumentującego ich wspomnienia.

Czytaj więcej

Bruno de La Salle

Bruno de La Salle

Francuski gawędziarz, piosenkarz, autor, reżyser, organizator festiwali opowiadania historii, pedagog i producent radiowy. Poprzez swoją aktywność artystyczną i organizacyjną przyczynił się do odnowy i popularyzacji sztuki opowiadania historii we Francji i krajach francuskojęzycznych. W latach 70-tych doprowadził do pierwszego spotkania nowych gawędziarzy: artystów, pisarzy, śpiewaków, badaczy, bibliotekarzy. Założyciel Contemporary Conservatory of Oral Literature (CliO). Organizował lub uczestniczył w tworzeniu szeregu festiwali opowiadania historii. Jako opowiadacz wypracował swój własny styl, w którym przeważają metrum, rytm i pieśń.

Czytaj więcej

Luis Alvares Auzzani

Luis Alvares Auzzani

Hiszpański aktor, autor adaptacji, reżyser, pedagog. Dyplom z teatrologii na paryskim uniwersytecie, Université de Paris VIII. Uczy w szkołach teatralnych we Francji i w Hiszpanii. W 1988 zakłada  własną szkołę teatralną „Granja Escuela Teatro Lo Boligni”, którą kieruje do dzisiaj. Mieszka w La Alcoraya, Alicante.

Czytaj więcej

Luz Luján Pérez

Luz Luján Pérez

Aktorka, pedagog teatralny. W teatrze od 16 roku życia. Zaczęła w 1981 roku w „Teatro Escuela Municipal de Albacete”. W 1984 roku uczestniczyła m.in. w 8 – miesięcznym projekcie prowadzonym przez Ryszarda Cieślaka, głównego aktora Teatru Laboratorium – Instytutu Aktora we Wrocławiu, zakończonym spektaklem  „Desarraigo”/Wykorzenienie/. Ukończyła Wyższą Szkołę Sztuki Dramatycznej w Murcji w 1993 roku. Po ukończeniu studiów związała się z działalnością zespołów Hiszpańskiego Teatru Niezależnego. (Cooperativa Teatral Pandora, La Gallarda i inne...). Od ponad 25 lat zajmuje się także teatrem szkolnym. Jako pedagog teatralny prowadzi liczne kursy i tworzy spektakle z młodzieżą. Otrzymała wyróżnienia i nagrody na festiwalach teatralnych (Ciudad Real, Denia, Murcia, Molina de Segura). W 1993 roku zrobiła pierwsze spektakle do tekstów Franca Rame i Dario Fo „Wszyscy chcemy więcej” (“Todos Queremos Más”) i „Ja Ulrike Grito” („Yo Ulrike Grito”). Mieszka w środkowej Hiszpanii, w Albacete.