Ośrodek „Brama Grodzka - Teatr NN” w Lublinie jest samorządową instytucją kultury działającą na rzecz ochrony dziedzictwa kulturowego i edukacji. Jej działania nawiązują do symbolicznego i historycznego znaczenia siedziby Ośrodka - Bramy Grodzkiej, dawniej będącej przejściem pomiędzy miastem chrześcijańskim i żydowskim, jak również do położenia Lublina w miejscu spotkania kultur, tradycji i religii.

Częścią Ośrodka są Dom Słów oraz Lubelska Trasa Podziemna.

Ośrodek „Brama Grodzka - Teatr NN” w Lublinie jest samorządową instytucją kultury działającą na rzecz ochrony dziedzictwa kulturowego i edukacji. Jej działania nawiązują do symbolicznego i historycznego znaczenia siedziby Ośrodka - Bramy Grodzkiej, dawniej będącej przejściem pomiędzy miastem chrześcijańskim i żydowskim, jak również do położenia Lublina w miejscu spotkania kultur, tradycji i religii.

Częścią Ośrodka są Dom Słów oraz Lubelska Trasa Podziemna.

Teatr NN

21 LISTOPADA, godz.18.00 

1. BRUNO DE LA SALLE (Francja)
„CIAŁO BEZ DUSZY” ("Corps sans ame"). Muzyka i akompaniament Léonid Karev. Bretońska baśń w języku francuskim.

2. EWA BENESZ (Polska – Włochy)
Adam Mickiewicz: PAN TADEUSZ, KS. XI ROK 1812. Fragmenty eposu w języku polskim. 

Ewa Benesz

Ewa Benesz

Polska aktorka. Pracowała w Instytucie Aktora – Teatrze Laboratorium prowadzonym przez Jerzego Grotowskiego w Polsce. Współzałozycielka Puławskiego Studia Teatralnego. Od 1980 do 1996 roku współpracowała z Reną Mirecką w parateatralnych projektach prowadzonych w Europie, Izraelu oraz Ameryce. Od 1997 roku prowadzi teatralne i parateatralne warsztaty. Obecnie mieszka w górach Sardynii, gdzie prowadzi praktyczne badania inspirowane starożytnymi tekstami wedyjskiego sanskrytu i mitami kosmogonistów.

Czytaj więcej

Bruno de La Salle

Bruno de La Salle

Francuski gawędziarz, piosenkarz, autor, reżyser, organizator festiwali opowiadania historii, pedagog i producent radiowy. Poprzez swoją aktywność artystyczną i organizacyjną przyczynił się do odnowy i popularyzacji sztuki opowiadania historii we Francji i krajach francuskojęzycznych. W latach 70-tych doprowadził do pierwszego spotkania nowych gawędziarzy: artystów, pisarzy, śpiewaków, badaczy, bibliotekarzy. Założyciel Contemporary Conservatory of Oral Literature (CliO). Organizował lub uczestniczył w tworzeniu szeregu festiwali opowiadania historii. Jako opowiadacz wypracował swój własny styl, w którym przeważają metrum, rytm i pieśń.

https://brunodelasalle.fr/photos/ 

Czytaj więcej