Ośrodek „Brama Grodzka - Teatr NN” w Lublinie jest samorządową instytucją kultury działającą na rzecz ochrony dziedzictwa kulturowego i edukacji. Jej działania nawiązują do symbolicznego i historycznego znaczenia siedziby Ośrodka - Bramy Grodzkiej, dawniej będącej przejściem pomiędzy miastem chrześcijańskim i żydowskim, jak również do położenia Lublina w miejscu spotkania kultur, tradycji i religii.

Częścią Ośrodka są Dom Słów oraz Lubelska Trasa Podziemna.

Ośrodek „Brama Grodzka - Teatr NN” w Lublinie jest samorządową instytucją kultury działającą na rzecz ochrony dziedzictwa kulturowego i edukacji. Jej działania nawiązują do symbolicznego i historycznego znaczenia siedziby Ośrodka - Bramy Grodzkiej, dawniej będącej przejściem pomiędzy miastem chrześcijańskim i żydowskim, jak również do położenia Lublina w miejscu spotkania kultur, tradycji i religii.

Częścią Ośrodka są Dom Słów oraz Lubelska Trasa Podziemna.

Typolub vol. II

Matryca drukarska do afisza Międzynarodowych Spotkań Typograficznych Typolub 2014
Matryca drukarska do afisza Międzynarodowych Spotkań Typograficznych Typolub 2014 (Autor: Sawa, Robert)

Typolub II edycja – Konferencja poświęcona typografii.

Międzynarodowe Spotkania Typograficzne „Typolub” to konferencja poświęcona komunikacji wizualnej, szczególnie typografii. Podobnie jak podczas pierwszej edycji to lokalizacja Lublina wyznacza częściowo tematykę. Tym razem więc cyrylica w odsłonie bułgarskiej.

Ponadto kontynuujemy prezentację zagadnień dotyczących relacji między tradycyjnym drukiem a nowymi formami komunikacji wizualnej. Oprócz teorii: warsztat zecera, książka od A do Z, projektowanie fontu cyrlickiego oraz lab, który połączy tradycyjne techniki drukarskie z narzędziami programistycznymi.

Czas imprezy odmierzy „Klepsydra” Stanisława Dróżdża.

WykładyBezpośredni odnośnik do tego akapitu

Geometria kapitały rzymskiej dla kaligrafa, typografa i kamieniarza – Robert Oleś
Problemy projektowania diakrytyków dla języków środkowoeuropejskich – Zofia Oslislo, Agnieszka Małecka
Przegląd bułgarskiej typografii (1960–2014) – Ilia Gruev
Typografia-grafia. Rzecz o obrazach, które stały się literami i o literach, które stały się obrazami –  Monika Marek-Łucka
GREP w praktyce – od wstępnego porządkowania tekstu po cyzelowanie detali – Marek Włodarz
Jak pogodzić się z tym, że nie zmieni się świata –  Martin Pecina
Stronica. Przeszłość, teraźniejszość, przyszłość –  Robert Chwałowski
Typo w sieci – Waldemar Węgrzyn
Typografia dla ekstremalnych technologii –  Marian Misiak
Wokół Gutenberga: kultury maszyn medialnych – Piotr Celiński

WarsztatyBezpośredni odnośnik do tego akapitu

Projektowanie znaków cyrylicy bułgarskiej – Ilia Gruev
Warsztat-laboratorium – Paweł Janicki
Projektowania książki – Robert Oleś
Zecerski – Robert Sawa

WystawaBezpośredni odnośnik do tego akapitu

Klepsydra – Stanisław Dróżdż

Więcej informacji o Typolubie oraz zapisy na stronie www.typolub.pl

OrganizatorBezpośredni odnośnik do tego akapitu

Ośrodek „Brama Grodzka – Teatr NN”,
Dom Słów – Izba Drukarstwa, [Alicja Magiera, Idalia Smyczyńska, Robert Zając]