Ośrodek „Brama Grodzka - Teatr NN” w Lublinie jest samorządową instytucją kultury działającą na rzecz ochrony dziedzictwa kulturowego i edukacji. Jej działania nawiązują do symbolicznego i historycznego znaczenia siedziby Ośrodka - Bramy Grodzkiej, dawniej będącej przejściem pomiędzy miastem chrześcijańskim i żydowskim, jak również do położenia Lublina w miejscu spotkania kultur, tradycji i religii.

Częścią Ośrodka są Dom Słów oraz Lubelska Trasa Podziemna.

Ośrodek „Brama Grodzka - Teatr NN” w Lublinie jest samorządową instytucją kultury działającą na rzecz ochrony dziedzictwa kulturowego i edukacji. Jej działania nawiązują do symbolicznego i historycznego znaczenia siedziby Ośrodka - Bramy Grodzkiej, dawniej będącej przejściem pomiędzy miastem chrześcijańskim i żydowskim, jak również do położenia Lublina w miejscu spotkania kultur, tradycji i religii.

Częścią Ośrodka są Dom Słów oraz Lubelska Trasa Podziemna.

TechKlub Lublin - spotkania o wykorzystaniu nowych technologii (6.5.2015)

#10 spotkanie Tech Klubu Lublin

 

Na ostatnim spotkaniu TechKlubu Lublin przed wakacyjną przerwą rozmawialiśmy o grach. Ten obszar lubelskiej kultury dynamicznie się zmienia, powstają nowe produkcje, studia i inicjatywy takie jak Centrum Badania Gier. Gry są coraz częściej wykorzystywane w projektach kulturalnych czy społecznych.

 

Spotkanie organizujemy z Lublin GameDev!

 

 

 

 

 

 

Program:

1. Gry - pasja która łączy ludzi - Patryk Gałach, Lublin GameDev (prelekcja + sesja pytań i odpowiedzi)

2. Jak budować społeczność wokół gier wideo? - Mateusz Fidut, gramynamaxa.pl (prelekcja + sesja pytań i odpowiedzi)

3. Spotkanie z przedstawicielami Centrum Badań Gier Wideo UMCS - Paweł Frelik, Piotr Celiński, Radosław Bomba, UMCS (prelekcja + sesja pytań i odpowiedzi)

4. Prezentacja lubelskich gier (można było zagrać :-)

5. Networking! Rozmawiamy!

 

 

Prelegenci:

Patryk Gałach

Lider grupy Lublin Gamedev oraz developer gier w Fuero Games. Na co dzień żywi się kodem i pizzą co skutecznie przekuwa w gry. Uznaje że jedynym zajęciem lepszym od grania w gry jest ich tworzenie.

 

Mateusz Fidut

Pisze o grach od 5 lat, jest sekretarzem redakcji w jednym z największych portali growych w Polsce, gramynamaxa.pl. Uczestnik światowych targów gier wideo m.in. GamesCom. Autor setek tekstów, materiałów wideo i audio. Zapalony gracz. W wolnych chwilach producent, manager i twórca zespołu hard rockowego: The RIOT House.

 

Radosław Bomba - Instytut Kulturoznawstwa UMCS

Doktor nauk humanistycznych w zakresie kulturoznawstwa, absolwent kulturoznawstwa (2005) i socjologii (2006) Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie. Pracuje w Instytucie Kulturoznawstwa UMCS gdzie pełni funkcję adiunkta w Zakładzie Teorii Kultury i Metodologii Nauk o Kulturze. Członek Polskiego Towarzystwa Kulturoznawczego i Polskiego Towarzystwa Badania Gier. Organizator pierwszej w Polsce konferencji naukowej poświęconej humanistyce cyfrowej pt.: "Zwrot cyfrowy w humanistyce". Redaktor portali Internetowych i czasopism naukowych: Kultura i Historia, Historia i Media, Wiedza i Edukacja. Twórca licznych projektów sieciowych: Jarocin 85' w Second Life, Wizualizacja sztuki, MedialabUMCS . Współorganizator pierwszego w naszym kraju THATCampu (ang. The Humanities and Technology Camp). W swoich badaniach zajmuje się ludologią, humanistyką cyfrową, wizualizacją wiedzy, analityką kulturową, cyberkulturą oraz nowymi mediami. Prowadzi bloga Bomba.blog www.rbomba.pl.


Piotr Celiński - Wydział Politologii UMCS
Medioznawca i edukator medialny, badacz mediów cyfrowych i sieci, adiunkt w Zakładzie Filozofii Polityki i Komunikacji Społecznej UMCS. Autor i redaktor książek: Interfejsy. Cyfrowe technologie w komunikowaniu, Wrocław 2010; Kulturowe kody technologii cyfrowych, Lublin 2011; Mindware. Technologie dialogu, Lublin 2012; Postmedia. Cyfrowy kod i bazy danych, Lublin 2013. Kurator, animator i współtwórca wydarzeń kulturalnych i artystycznych.

______________________________________________

Kontakt:

Łukasz Kowalski - Lider TechKlubu Lublin

Tworzy i wdraża strategie komunikacji w nowych mediach.  Animator kultury cyfrowej, trener. Koordynator działu Laboratorium Nowe Media w Ośrodku "Brama Grodzka - Teatr NN" od 2009 roku. Absolwent Wydziału Politologii Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie na kierunku dziennikarstwo i komunikacja społeczna oraz studiów podyplomowych na kierunku bazy danych i ich aplikacje w Polsko-Japońskiej Wyższej Szkole Technik Komputerowych w Warszawie.

E-mail: [email protected]