Ośrodek „Brama Grodzka - Teatr NN” w Lublinie jest samorządową instytucją kultury działającą na rzecz ochrony dziedzictwa kulturowego i edukacji. Jej działania nawiązują do symbolicznego i historycznego znaczenia siedziby Ośrodka - Bramy Grodzkiej, dawniej będącej przejściem pomiędzy miastem chrześcijańskim i żydowskim, jak również do położenia Lublina w miejscu spotkania kultur, tradycji i religii.

Ośrodek chroni i udostępnia dla zwiedzających obiekty dziedzictwa kulturowego na wystawach w Bramie Grodzkiej, Lubelskiej Trasie Podziemnej, Piwnicy pod Fortuną, Teatrze Imaginarium oraz Domu Słów.

Ośrodek „Brama Grodzka - Teatr NN” w Lublinie jest samorządową instytucją kultury działającą na rzecz ochrony dziedzictwa kulturowego i edukacji. Jej działania nawiązują do symbolicznego i historycznego znaczenia siedziby Ośrodka - Bramy Grodzkiej, dawniej będącej przejściem pomiędzy miastem chrześcijańskim i żydowskim, jak również do położenia Lublina w miejscu spotkania kultur, tradycji i religii.

Ośrodek chroni i udostępnia dla zwiedzających obiekty dziedzictwa kulturowego na wystawach w Bramie Grodzkiej, Lubelskiej Trasie Podziemnej, Piwnicy pod Fortuną, Teatrze Imaginarium oraz Domu Słów.

TDC64 – pokaz animacji typograficznych i nagrodzonych publikacji

Wystawa TDC64 – Type Directors Club
Wystawa TDC64 – Type Directors Club (Autor: Czapka, Monika)

6 grudnia o godzinie 18.00 w Domu Słów w ramach trwającej u nas wystawy TDC64 – najlepsze projekty typograficzne ze świata, zaprosiliśmy Państwa na spotkanie i prezentację animacji typograficznych nagrodzonych w ramach konkursu TDC64. Dodatkowo podczas spotkania była możliwość obejrzenia nagrodzonych publikacji książkowych.

TDC – TYPE DIRECTORS CLUB w Domu Słów – Izbie Drukarstwa, tym razem zaprezentowaliśmy najlepsze projekty typograficzne i projekty krojów pism z całego świata, wyłonione w dorocznym konkursie na najlepszy projekt typograficzny roku – TDC64 – Komunikacja wizualna i TDC21 – krój pisma.

Type Directors Club jest profesjonalną organizacją non-profit, której misją jest typograficzna edukacja międzynarodowej społeczności projektantów komunikacji wizualnej.

Dominantą wystawy było projektowanie w oparciu o tekst. Na wystawie można było zobaczyć zarówno przykłady projektów graficznych tworzonych na potrzeby Internetu, projekty książek, magazynów, identyfikacje marek i informacji branżowej, logotypy, reklamy, plakaty, opakowania, typografię ruchomą i zwycięskie kroje pism, które na przestrzeni ostatniego roku zyskały uznanie branży.

Wyboru i oceny projektów graficznych TDC64 na postawie ponad 2000 zgłoszeń z 55 krajów dokonało międzynarodowe jury pod przewodnictwem Catherine Casalino & Christopher Sergio w składzie Bryony Gomez-Palacio, Gemma O’Brien, Jon(athan) Key, Mike Essl, Natasha Jen, Nicholas Blechman, Susan Sellers

Do konkursu TDC21 zgłoszono ponad 225 nowych krojów pism z 39, z których jury kierowane przez Elizabeth Carey Smith, w składzie: Sahar Afshar, Verena Gerlach, YuJune Park, Dyana Weissman wybrało 18 najlepszych.

Zwycięskie projekty prezentowane były na ośmiu podróżujących wystawach w w Stanach Zjednoczonych, Kanadzie, Chinach, Anglii, Francji, Niemczech, Indonezji, Izraelu, Japonii, Polsce, Rosji, Korei Południowej, Hiszpanii, Tajwanie, Tajlandii i Wietnamie. Wystawa pokazywana była także w ramach konferencji branżowych takich jak ATypI, TypeCon, czy Adobe MAX.

Organizatorzy:Bezpośredni odnośnik do tego akapitu

The Type Directors Club
Studio Sztuki PJATK
Dom Słów–Izba Drukarstwa

Media o wydarzeniuBezpośredni odnośnik do tego akapitu

Najlepsze typograficzne animacje i książki w Domu Słów w Lublinie

TDC64 – pokaz animacji typograficznych i nagrodzonych publikacji