Spotkanie wokół wystawy Nagrody Type Directors Club 2015
14 grudnia odbył się pokaz specjalny prac multimedialnych, które zakwalifikowały się do konkursu Najlepsze Projekty Typograficzne TDC2015, dodatkowo pokazaliśmy slajdy z pracami których nie udało się wyeksponować na wystawie w Domu Słów.
Podczas spotkania można było zobaczyć również wydawnictwa które z przyczyn technicznych nie są stałą częścią wystawy.
The Type Directors Club z siedzibą w Nowym Jorku jest profesjonalną międzynarodową organizacją non-profit, której misją jest typograficzna edukacja społeczności projektantów komunikacji wizualnej, tworzonej w oparciu o tekst.
Opis wystawy
Najlepsze projekty typograficzne i projekty krojów pism z całego świata, wyłonione w dorocznym konkursie organizowanym przez Type Directors Club z Nowego Jorku. Wystawa pokonkursowa prezentuje prace nadesłane na 61 konkursów na najlepszy projekt typograficzny roku – TDC61 i 18 konkursu na najlepszy krój pisma – TDC 2015.
Na wystawie widzieliśmy zarówno zwycięskie kroje pism, jak i przykłady projektów graficznych tworzonych na potrzeby Internetu, projekty książek, magazynów, identyfikacje marek i informacji branżowej, logotypy, reklamy, plakaty, opakowania oraz typografię video. Dodatkowo pokaz zawiera zwycięską prezentację – the Best in Show winner.
W roku 2015 wyboru i oceny projektów graficznych TDC61 dokonało międzynarodowe jury w składzie: przewodniczący – Doug Clouse (The Graphics Office), członkowie – Chelsea Cardinal, (GQ, New York); John Gall (Abrams Books, New York); Geray Gencer (Istanbul); Pum Lefubure (Design Army, Washington, DC); Mike Rigby (R/GA, New York); Alisa Wolfson (Leo Burnett, Chicago) i Garson Yu (yU+co, Los Angeles.) Kroje pism TDC 2015 oceniane były przez międzynarodowe gremium pod kierunkiem Roberto de Vicq de Cumptich (de Vicq Design) w składzie: Claudia de Almeida (Wired, San Francisco); Paul Barnes (Commercial Type, London); Dino Dos Santos (DST, Portugal), and Tal Leming (Type Supply, Maryland).
Uwolniwszy się od formy narzucanej przez trwałe, fizyczne media, typografia osiągnęła nowy poziom abstrakcji
mówi Miller, który projektował ubiegłoroczne materiały konkursowe.
Zaskoczeni niespodziewaną nieważkością i brakiem pewników w projektowaniu i typografii, wracamy do podstaw formy, przestrzeni, linii i ruchu
. – Carol Wahler – Executive Director
Zwycięskie projekty prezentowane były na ośmiu podróżujących wystawach, które rozpoczął w roku 2015 letni pokaz w Nowym Jorku. Wystawa oglądana była w USA, w Kanadzie w wybranych miastach na świecie jak Seoul, Ho Chi Minh City, Hanoi, Hong Kong, Taipei, Londyn, Warszawa i kilka innych w Hiszpanii, Polsce, Francji, Niemczech, Japonii i Rosji. Projekty pokazywane były także w trakcie konferencji ATypI 2015 w São Paulo, w Brazylii i na TypeCon w Denver, w Colorado, USA.