Program Historia Mówiona realizowany jest w Ośrodku „Brama Grodzka – Teatr NN” od 1998 roku. Polega on na rejestrowaniu, opracowywaniu oraz upowszechnianiu relacji mówionych dotyczących Lublina i Lubelszczyzny od dwudziestolecia międzywojennego do czasów współczesnych.

Program Historia Mówiona realizowany jest w Ośrodku „Brama Grodzka – Teatr NN” od 1998 roku. Polega on na rejestrowaniu, opracowywaniu oraz upowszechnianiu relacji mówionych dotyczących Lublina i Lubelszczyzny od dwudziestolecia międzywojennego do czasów współczesnych.

Teatr NN

Tomasz Henryk Głazowski

Tomasz Henryk Głazowski - fotografia świadka historii
Tomasz Henryk Głazowski - fotografia świadka historii (Autor: Nawratowicz, Marek (1977- ))

Pan Tomasz uczęszczał do Szkoły Podstawowej nr. 25 na ul. Lubartowskiej, która później przenosi się na ul. Sierocą. Ukończył Liceum Ogólnokształcące im. J.H. Zamoyskiego. Matura w 1964 r. Rozpoczął studia na wydziale Mat.-Fiz.-Chem. UMCS. Pod koniec lat 60. i na początku 70. pełnił funkcję kierownika artystycznego klubu Arcus przy ul. Narutowicza w Lublinie. Będąc kierownikiem artystycznym Arcusa zaczął działać w Komisji Kultury Rady Okręgowej. Studia ukończył w 1971 r. jako magister Fizyki i rozpoczął pracę na Akademii Medycznej ucząc Fizyki studentów Medycyny, Stomatologii, Farmacji... W 1980 r. zrezygnował z prowadzenia prac naukowych z powodów rodzinnych. Następnie wrócił do pracy w charakterze Specjalisty fizyka. Obecnie zajmuje się funkcjonowaniem procesu dydaktycznego na Uniwersytecie Medycznym.

Tomasz Henryk Głazowski - relacja świadka historii

Pan Tomasz mówi o tym skąd się wzięła nazwa klubu studenckiego Arcus, na czym polegała jego działalność, jakie były kluby studenckie w akademikach; wspomina pracowników Arcusa; mówi o zespołach, które występowały w klubie; wspomina K. Grześkowiaka i opowiada anegdoty z nim związane. Pan Tomasz mówi o balach organizowanych w Arcusie, o Teatrze Arcus, o ingerencji cenzury w działalność lubelskiej "kultury" tamtych lat; opowiada anegdoty związane z działalnością klubu i ludzi w nim pracujących; mówi o Chatce Żaka, o swoich plastycznych dokonaniach, o poetach lubelskich i zespołach muzycznych działających w Lublinie w tym okresie; opowiada o klubie EMPiK na Krakowskim Przedmieściu w Lublinie.

Czytaj więcej