Ośrodek „Brama Grodzka - Teatr NN” w Lublinie jest samorządową instytucją kultury działającą na rzecz ochrony dziedzictwa kulturowego i edukacji. Jej działania nawiązują do symbolicznego i historycznego znaczenia siedziby Ośrodka - Bramy Grodzkiej, dawniej będącej przejściem pomiędzy miastem chrześcijańskim i żydowskim, jak również do położenia Lublina w miejscu spotkania kultur, tradycji i religii.

Częścią Ośrodka są Dom Słów oraz Lubelska Trasa Podziemna.

Ośrodek „Brama Grodzka - Teatr NN” w Lublinie jest samorządową instytucją kultury działającą na rzecz ochrony dziedzictwa kulturowego i edukacji. Jej działania nawiązują do symbolicznego i historycznego znaczenia siedziby Ośrodka - Bramy Grodzkiej, dawniej będącej przejściem pomiędzy miastem chrześcijańskim i żydowskim, jak również do położenia Lublina w miejscu spotkania kultur, tradycji i religii.

Częścią Ośrodka są Dom Słów oraz Lubelska Trasa Podziemna.

Teatr NN

Warsztat-laboratorium

Żywy, technologiczny i artystyczny eksperyment polegający na zderzeniu ze sobą współczesnych narzędzi związanych z programowaniem, analizą i rozpoznawaniem obrazu – z jednej strony – i odchodzącym powoli do historii aparatusem związanym z klasycznym, „analogowym” drukiem. Podczas spotkania postaramy się wspólnie przetestować, jakie powszechnie dostępne technologie związane z rozpoznawaniem wzorców (pattern recognition) i markerów, AR, itp. nadają się do sprzęgania z narzędziami drukarskimi.

Uczestnicy warsztatu zapoznają się z technologiami rozpoznawania i analizy obrazu (będziemy pracować głównie w oparciu o MaxMSP i Processing) oraz technologiami drukarskimi. Następnie spróbujemy wspólnie opracować – i wprowadzić w życie – metody „poszerzania” tradycyjnego druku o możliwości oferowane przez współczesne technologie cyfrowe.

Uczestnicy warsztatu poznają podstawy pracy (tworzenie prostych projektów, podstawowe formy wykorzystania środowiska, komunikacja pomiędzy MaxMSP/Jitter i światem zewnętrznym: zarówno z innymi programami, środowiskami i językami programowania, jak i z urządzeniami przeznaczonymi do współpracy z komputerem
(jak kamery, itp.) oraz interefejsowanie analogowych urządzeń i mediów zasadniczo nie przeznaczonych do wykorzystania z poziomu technologii cyfrowych, ale relatywnie łatwo poddającemu się podstawowym technikom łączenia i kontroli z poziomu komputera i odpowiedniego oprogramowania) z MaxMSP/Jitter ze szczególnym uwzględnieniem metod i technik związanych z analizą obrazu i rozpoznawaniem patternów/markerów.

Wymagania w stosunku do uczestników: własny laptop, słuchawki.

 

 

Słowa kluczowe