Ośrodek „Brama Grodzka - Teatr NN” w Lublinie jest samorządową instytucją kultury działającą na rzecz ochrony dziedzictwa kulturowego i edukacji. Jej działania nawiązują do symbolicznego i historycznego znaczenia siedziby Ośrodka - Bramy Grodzkiej, dawniej będącej przejściem pomiędzy miastem chrześcijańskim i żydowskim, jak również do położenia Lublina w miejscu spotkania kultur, tradycji i religii.

Częścią Ośrodka są Dom Słów oraz Lubelska Trasa Podziemna.

Ośrodek „Brama Grodzka - Teatr NN” w Lublinie jest samorządową instytucją kultury działającą na rzecz ochrony dziedzictwa kulturowego i edukacji. Jej działania nawiązują do symbolicznego i historycznego znaczenia siedziby Ośrodka - Bramy Grodzkiej, dawniej będącej przejściem pomiędzy miastem chrześcijańskim i żydowskim, jak również do położenia Lublina w miejscu spotkania kultur, tradycji i religii.

Częścią Ośrodka są Dom Słów oraz Lubelska Trasa Podziemna.

Teatr NN

Cyrillic in Modern Context: Why do we still use Cyrillic?

Reforma Piotra Wielkiego wyznaczyła nową epokę dla cyrylicy z wyraźnym ukłonem w kierunku pism łacińskich. Od tamtej pory minęło ponad 300 lat i formy liter nadal ewoluują. Historia zna przypadki przejścia na alfabet łaciński – kilka narodów zdecydowało się na taki krok. W prezentacji zostaną przedstawione związki pism cyrylickich i łacińskich, historia rozwoju cyrylicy oraz przykłady ciekawej typografii cyrylickiej i łacińskiej ze Lwowa.

sobota (17.11.2012), Ośrodek „Brama Grodzka – Teatr NN” wykład w języku angielskim

 

Alexei Vanyashin projektant fontów, wykładowca i badacz problematyki typograficznej. Zajmuje się doradztwem typograficznym (Alexei Vanyashin Typography) i uczy typografii w szkołach projektowania w Moskwie i Kijowie. Prowadzi warsztaty dotyczące typografii i projektowania fontów, m.in. warsztaty cyrylicy dla absolwentów Type&Media KABK (Holandia). Organizuje spotkania typograficzne we Lwowie i Kijowie. Jako projektant fontów współpracuje z kilkoma domami typograficznymi, m.in. Swiss Typefaces, PhilaType, Google Webfonts.

W 2010 roku ukończył kurs projektowania fontów w British Higher School of Art and Design w Moskwie, w latach 2001–2008 studiował typografię i projektowanie graficzne w Moskwie.

 

 

Słowa kluczowe