Ośrodek „Brama Grodzka - Teatr NN” w Lublinie jest samorządową instytucją kultury działającą na rzecz ochrony dziedzictwa kulturowego i edukacji. Jej działania nawiązują do symbolicznego i historycznego znaczenia siedziby Ośrodka - Bramy Grodzkiej, dawniej będącej przejściem pomiędzy miastem chrześcijańskim i żydowskim, jak również do położenia Lublina w miejscu spotkania kultur, tradycji i religii.

Częścią Ośrodka są Dom Słów oraz Lubelska Trasa Podziemna.

Ośrodek „Brama Grodzka - Teatr NN” w Lublinie jest samorządową instytucją kultury działającą na rzecz ochrony dziedzictwa kulturowego i edukacji. Jej działania nawiązują do symbolicznego i historycznego znaczenia siedziby Ośrodka - Bramy Grodzkiej, dawniej będącej przejściem pomiędzy miastem chrześcijańskim i żydowskim, jak również do położenia Lublina w miejscu spotkania kultur, tradycji i religii.

Częścią Ośrodka są Dom Słów oraz Lubelska Trasa Podziemna.

Renata Staszek

Renata Staszek

Żeby innych zapalać, trzeba samemu płonąć.

Moi uczniowie są dla mnie wyzwaniem, tajemnicą, sprawdzianem. Na długo pozostają w sercu i w pamięci. Szkoła to dla mnie drugi dom, i to wcale nie jest truizm.

Czytaj więcej

Barbara Klepacka

Barbara Klepacka

Nigdy się nie poddawaj! Dopóki walczysz jesteś zwycięzcą.

Lubię pracę w szkole, lubię rozmawiać z młodzieżą, lubię im pomagać i obserwować ich postępy oraz cieszyć się z ich sukcesów. Szkoła to dla mnie miejsce, w którym razem możemy bardzo wiele.

Czytaj więcej

Aneta Szadziewska

Aneta Szadziewska

Powiedz mi, to zapomnę. Naucz mnie, to może zapamiętam. Zaangażuj mnie, to się nauczę. Benjamin Franklin

Uczniowie są dla mnie ciągłym wyzwaniem. Każdy z nich to kropla w oceanie, którą trzeba dostrzec, zadbać o nią, aby nie rozprysnęła się we mgle lub nie wywołała tsunami.

Czytaj więcej

Dorota Polonis

Dorota Polonis

Zawsze traktuj innych tak, jak sama chciałabyś być traktowana - z sercem.

Szkoła to dla mnie drugie życie. Spędzam tam dużo czasu, a organizując wychowankom ich wolny czas biorę udział w ich codziennym życiu. Razem z nimi rozwijam się, kształcę, przeżywam z nimi ich dobre i złe dni.

Czytaj więcej

Elżbieta Bolibok

Elżbieta Bolibok

Słuchaj uważnie ludzi i działaj.

Nie bój się nowych wyzwań, wykreśl ze swojego słownika „niedasię”. To się zawsze sprawdza, także w szkolnych relacjach - wzajemny szacunek, odrobina dystansu do siebie i poczucie humoru.

Czytaj więcej

Maria Chaciołka

Maria Chaciołka

Bądź sobą.

Jestem nauczycielem, ponieważ lubię dzielić się tym, co mam, a najwięcej mam w głowie. Istotne w życiu jest to, że możemy być z innymi, dawać im coś z siebie.

Czytaj więcej

Jolanta Bilska

Jolanta Bilska

Kto czyta, żyje wielokrotnie…

Szkoła jest miejscem, z którym się utożsamiam. Mam nadzieję, że działania, które podejmuję, choć trochę zmieniają świat na lepsze. Jestem nauczycielem, ponieważ to ciekawy zawód; lekcje mają coś z przedstawienia teatralnego, którego jestem reżyserem.

Czytaj więcej

Agnieszka Kowalska

Agnieszka Kowalska

Edukacja z pasją

Nauczanie to dla mnie bardzo ciekawa praca z dziećmi i młodzieżą. Jestem nauczycielem, ponieważ lubię odkrywać, zabierać swoich uczniów w fascynującą podróż po świecie literatury, inspirować do nowych, ciekawych działań.

Czytaj więcej

Ewa Grodecka

Ewa Grodecka

Ucz tak, jak sam chciałbyś być uczony!

Słaby nauczyciel – opowiada. Dobry nauczyciel – wyjaśnia. Bardzo dobry nauczyciel – demonstruje. Genialny nauczyciel – inspiruje. William Arthur Ward

Szkoła to dla mnie miejsce, do którego chętnie wracam po wakacyjnej przerwie, miejsce, które można zamienić w salon fryzjerski, klub literacki, przedsiębiorstwo młodzieżowe.

Czytaj więcej

Aneta Teterycz

Aneta Teterycz

“Najlepsi nauczyciele to tacy, którzy powiedzą Ci, gdzie patrzeć, ale nie powiedzą Ci, co widzieć” Alexandra K. Trenfor

Największym sukcesem są słowa moich uczniów "Sorce można zaufać" ... One są cenniejsze niż stopnie awansu, nagrody, dyplomy. Moim sukcesem są sukcesy moich uczniów - te małe, codzienne i te zauważane, nagradzane przez innych. Moi uczniowie są dla mnie partnerami w poznawaniu świata, kultury i literatury.

Czytaj więcej

Magdalena Skruch

Magdalena Skruch

Ja nie mogę nauczyć nikogo niczego. Ja tylko mogę sprawić, aby inni zaczęli myśleć. Sokrates

Jestem nauczycielem, ponieważ zostałam zaczarowana dzięki mojej mamie, która, tak jak ja, kochała swoją pracę. Mam to szczęście, że nie pracuję. Odpoczywam, kiedy jestem w szkole ;-). Moi uczniowie są dla mnie ciągłą zagadką, którą chcę i mam wielką przyjemność codziennie odkrywać.

Czytaj więcej

Krzysztof Styczyński

Krzysztof Styczyński

Być sobą dla innych.

Jestem nauczycielem, ponieważ wiem, że mogę próbować pokazać młodemu człowiekowi możliwość wyborów życiowych przy poszanowaniu innych ludzi. Historia drugiego człowieka powinna nas inspirować. Wierzę, że to ma sens.

Czytaj więcej

Anna Walaszek

Anna Walaszek

„Pracuj, aby się stawać, nie aby zdobywać” Elbert Hubbard

Moi uczniowie są dla mnie ludźmi, którzy mają prawo do własnego zdania, popełniania błędów, którzy uczą się, jak być po prostu sobą. Dzięki temu, że nauczam, ciągle się rozwijam, uczę się – więc korzyść obustronna.

Czytaj więcej

Justyna Cholewińska

Justyna Cholewińska

Odwaga w działaniach

Dzieci są zagadką, którą codziennie odkrywam. Dzieci są wyzwaniem, każde jest inne, każde zdolne i każde czeka na wsparcie. Wsparcie w codziennych troskach i dużych wyzwaniach to właśnie to, co chciałabym im dawać.

Czytaj więcej

Teresa Rybicka

Teresa Rybicka

„Miej serce i patrzaj w serce”

Moi uczniowie są dla mnie nauczycielami. To oni motywowali mnie do ciągłego poszerzania wiedzy, do uczestnictwa w wydarzeniach kulturalnych, do udziału w warsztatach, do wyjazdów, do chodzenia po rozżarzonych węglach, do spotkań z ciekawymi ludźmi, do poznawania samej siebie.

Czytaj więcej

Justyna Malicka

Justyna Malicka

„Warto być uczciwym, choć nie zawsze się to opłaca. Opłaca się być nieuczciwym, ale nie warto.” W. Bartoszewski

Nauczania to dla mnie zawsze wyzwanie, trudna i wyczerpująca praca. Nauczania to spotkanie z drugim człowiekiem, towarzyszenie mu

Czytaj więcej

Joanna Jawiczuk

Joanna Jawiczuk

"Nie takie ważne, żeby człowiek dużo wiedział, ale żeby dobrze wiedział, nie żeby umiał na pamięć, a żeby rozumiał, nie żeby go wszystko troszkę obchodziło, a żeby go coś naprawdę zajmowało." J. Korczak

Jestem nauczycielką, ponieważ wierzę, że edukacja to najskuteczniejsze narzędzie zmiany, a moi uczniowie to potencjał, który ma szansę się urzeczywistnić i sprawić, aby świat stał się lepszym miejscem.

Czytaj więcej

Joanna Matyjasek

Joanna Matyjasek

Kto jest mądry? Ten kto uczy się od każdego człowieka.

Mimo, że przez przypadek jestem nauczycielem, to nauczanie mnie wciągnęło i nie zamieniłabym tej pracy na żadną inną, ponieważ szkoła to dla mnie nadzieja na lepszy świat.

Czytaj więcej

Mirosława Bąk

Mirosława Bąk

Czytam, więc jestem.

Nauczanie to dla mnie szkoła życia. Jestem nauczycielem, ponieważ lubię uczyć, czytać i pokonywać nowe wyzwania.

Czytaj więcej

Mariusz Bieniek

Mariusz Bieniek

"Człowiek, który żyje jak zboże, staje się słomą historii". Słowa Thomasa Jeffersona, które w zeszycie do historii umieścił mój uczeń.

Nauczanie to dla mnie pasja, którą uwielbiam zarażać innych. Jest to również to misja, którą realizuje w pracy z młodzieżą. Poznawanie wspaniałych ludzi, dzięki którym mogę rozwijać swój warsztat pracy. Podroż w czasie - przemieszczanie się do czasów, w których liczyły się wartości, tolerancja, dbałość o przeszłość - co niestety dzisiaj odgrywa coraz mniejsza role. Szkoła pozwala czasami realizować te cele. Jednak bez pomocy innych instytucji - takich jak Brama Grodzka trudno byłoby je realizować.

Barbara Budziłowicz

Barbara Budziłowicz

Z każdej sytuacji jest wyjście trzeba tyko ponieść konsekwencje dokonanego wyboru.

Szkoła to dla mnie praca, aktywność szeroko rozumiana, dostosowywanie się do młodego pokolenia tak by mieć kontakt z uczniami, tolerancja ale także tradycja , na pewno budowanie odpowiednich postaw i relacji międzyludzkich.

Elżbieta Korczyńska

Elżbieta Korczyńska

„Dobry wychowawca, który nie wtłacza a wyzwala, nie ciągnie a wznosi, nie ugniata a kształtuje, nie dyktuje a uczy, nie żąda a zapytuje – przeżyje wraz z dziećmi wiele natchnionych chwil.” Janusz Korczak

Cenię swój zawód za możliwość bezpośredniego kontaktu z uczniami – w moim przypadku z młodzieżą. Każdego dnia staram się jak najwięcej nauczyć od moich uczniów. Słucham ich, poznaję świat, w którym żyją. Każdy z nich jest niezwykły, oryginalny, wyjątkowy. To dzięki nim nieustannie poszerzam swoją wiedzę o świecie. To osoby, którym towarzyszę w ich rozwoju, inspiruję , odkrywam, wspieram jeśli to potrzebne, jestem przyjaznym dorosłym.