Żeby innych zapalać, trzeba samemu płonąć.
Moi uczniowie są dla mnie wyzwaniem, tajemnicą, sprawdzianem. Na długo pozostają w sercu i w pamięci. Szkoła to dla mnie drugi dom, i to wcale nie jest truizm.
Żeby innych zapalać, trzeba samemu płonąć.
Moi uczniowie są dla mnie wyzwaniem, tajemnicą, sprawdzianem. Na długo pozostają w sercu i w pamięci. Szkoła to dla mnie drugi dom, i to wcale nie jest truizm.
Nigdy się nie poddawaj! Dopóki walczysz jesteś zwycięzcą.
Lubię pracę w szkole, lubię rozmawiać z młodzieżą, lubię im pomagać i obserwować ich postępy oraz cieszyć się z ich sukcesów. Szkoła to dla mnie miejsce, w którym razem możemy bardzo wiele.
Powiedz mi, to zapomnę. Naucz mnie, to może zapamiętam. Zaangażuj mnie, to się nauczę. Benjamin Franklin
Uczniowie są dla mnie ciągłym wyzwaniem. Każdy z nich to kropla w oceanie, którą trzeba dostrzec, zadbać o nią, aby nie rozprysnęła się we mgle lub nie wywołała tsunami.
Zawsze traktuj innych tak, jak sama chciałabyś być traktowana - z sercem.
Szkoła to dla mnie drugie życie. Spędzam tam dużo czasu, a organizując wychowankom ich wolny czas biorę udział w ich codziennym życiu. Razem z nimi rozwijam się, kształcę, przeżywam z nimi ich dobre i złe dni.
Słuchaj uważnie ludzi i działaj.
Nie bój się nowych wyzwań, wykreśl ze swojego słownika „niedasię”. To się zawsze sprawdza, także w szkolnych relacjach - wzajemny szacunek, odrobina dystansu do siebie i poczucie humoru.
Bądź sobą.
Jestem nauczycielem, ponieważ lubię dzielić się tym, co mam, a najwięcej mam w głowie. Istotne w życiu jest to, że możemy być z innymi, dawać im coś z siebie.
Kto czyta, żyje wielokrotnie…
Szkoła jest miejscem, z którym się utożsamiam. Mam nadzieję, że działania, które podejmuję, choć trochę zmieniają świat na lepsze. Jestem nauczycielem, ponieważ to ciekawy zawód; lekcje mają coś z przedstawienia teatralnego, którego jestem reżyserem.
Edukacja z pasją
Nauczanie to dla mnie bardzo ciekawa praca z dziećmi i młodzieżą. Jestem nauczycielem, ponieważ lubię odkrywać, zabierać swoich uczniów w fascynującą podróż po świecie literatury, inspirować do nowych, ciekawych działań.
Ucz tak, jak sam chciałbyś być uczony!
Słaby nauczyciel – opowiada. Dobry nauczyciel – wyjaśnia. Bardzo dobry nauczyciel – demonstruje. Genialny nauczyciel – inspiruje. William Arthur Ward
Szkoła to dla mnie miejsce, do którego chętnie wracam po wakacyjnej przerwie, miejsce, które można zamienić w salon fryzjerski, klub literacki, przedsiębiorstwo młodzieżowe.
“Najlepsi nauczyciele to tacy, którzy powiedzą Ci, gdzie patrzeć, ale nie powiedzą Ci, co widzieć” Alexandra K. Trenfor
Największym sukcesem są słowa moich uczniów "Sorce można zaufać" ... One są cenniejsze niż stopnie awansu, nagrody, dyplomy. Moim sukcesem są sukcesy moich uczniów - te małe, codzienne i te zauważane, nagradzane przez innych. Moi uczniowie są dla mnie partnerami w poznawaniu świata, kultury i literatury.
Ja nie mogę nauczyć nikogo niczego. Ja tylko mogę sprawić, aby inni zaczęli myśleć. Sokrates
Jestem nauczycielem, ponieważ zostałam zaczarowana dzięki mojej mamie, która, tak jak ja, kochała swoją pracę. Mam to szczęście, że nie pracuję. Odpoczywam, kiedy jestem w szkole ;-). Moi uczniowie są dla mnie ciągłą zagadką, którą chcę i mam wielką przyjemność codziennie odkrywać.
Być sobą dla innych.
Jestem nauczycielem, ponieważ wiem, że mogę próbować pokazać młodemu człowiekowi możliwość wyborów życiowych przy poszanowaniu innych ludzi. Historia drugiego człowieka powinna nas inspirować. Wierzę, że to ma sens.
„Pracuj, aby się stawać, nie aby zdobywać” Elbert Hubbard
Moi uczniowie są dla mnie ludźmi, którzy mają prawo do własnego zdania, popełniania błędów, którzy uczą się, jak być po prostu sobą. Dzięki temu, że nauczam, ciągle się rozwijam, uczę się – więc korzyść obustronna.
Odwaga w działaniach
Dzieci są zagadką, którą codziennie odkrywam. Dzieci są wyzwaniem, każde jest inne, każde zdolne i każde czeka na wsparcie. Wsparcie w codziennych troskach i dużych wyzwaniach to właśnie to, co chciałabym im dawać.
„Miej serce i patrzaj w serce”
Moi uczniowie są dla mnie nauczycielami. To oni motywowali mnie do ciągłego poszerzania wiedzy, do uczestnictwa w wydarzeniach kulturalnych, do udziału w warsztatach, do wyjazdów, do chodzenia po rozżarzonych węglach, do spotkań z ciekawymi ludźmi, do poznawania samej siebie.
„Warto być uczciwym, choć nie zawsze się to opłaca. Opłaca się być nieuczciwym, ale nie warto.” W. Bartoszewski
Nauczania to dla mnie zawsze wyzwanie, trudna i wyczerpująca praca. Nauczania to spotkanie z drugim człowiekiem, towarzyszenie mu
"Nie takie ważne, żeby człowiek dużo wiedział, ale żeby dobrze wiedział, nie żeby umiał na pamięć, a żeby rozumiał, nie żeby go wszystko troszkę obchodziło, a żeby go coś naprawdę zajmowało." J. Korczak
Jestem nauczycielką, ponieważ wierzę, że edukacja to najskuteczniejsze narzędzie zmiany, a moi uczniowie to potencjał, który ma szansę się urzeczywistnić i sprawić, aby świat stał się lepszym miejscem.
Kto jest mądry? Ten kto uczy się od każdego człowieka.
Mimo, że przez przypadek jestem nauczycielem, to nauczanie mnie wciągnęło i nie zamieniłabym tej pracy na żadną inną, ponieważ szkoła to dla mnie nadzieja na lepszy świat.
Czytam, więc jestem.
Nauczanie to dla mnie szkoła życia. Jestem nauczycielem, ponieważ lubię uczyć, czytać i pokonywać nowe wyzwania.
"Człowiek, który żyje jak zboże, staje się słomą historii". Słowa Thomasa Jeffersona, które w zeszycie do historii umieścił mój uczeń.
Nauczanie to dla mnie pasja, którą uwielbiam zarażać innych. Jest to również to misja, którą realizuje w pracy z młodzieżą. Poznawanie wspaniałych ludzi, dzięki którym mogę rozwijać swój warsztat pracy. Podroż w czasie - przemieszczanie się do czasów, w których liczyły się wartości, tolerancja, dbałość o przeszłość - co niestety dzisiaj odgrywa coraz mniejsza role. Szkoła pozwala czasami realizować te cele. Jednak bez pomocy innych instytucji - takich jak Brama Grodzka trudno byłoby je realizować.
Z każdej sytuacji jest wyjście trzeba tyko ponieść konsekwencje dokonanego wyboru.
Szkoła to dla mnie praca, aktywność szeroko rozumiana, dostosowywanie się do młodego pokolenia tak by mieć kontakt z uczniami, tolerancja ale także tradycja , na pewno budowanie odpowiednich postaw i relacji międzyludzkich.
„Dobry wychowawca, który nie wtłacza a wyzwala, nie ciągnie a wznosi, nie ugniata a kształtuje, nie dyktuje a uczy, nie żąda a zapytuje – przeżyje wraz z dziećmi wiele natchnionych chwil.” Janusz Korczak
Cenię swój zawód za możliwość bezpośredniego kontaktu z uczniami – w moim przypadku z młodzieżą. Każdego dnia staram się jak najwięcej nauczyć od moich uczniów. Słucham ich, poznaję świat, w którym żyją. Każdy z nich jest niezwykły, oryginalny, wyjątkowy. To dzięki nim nieustannie poszerzam swoją wiedzę o świecie. To osoby, którym towarzyszę w ich rozwoju, inspiruję , odkrywam, wspieram jeśli to potrzebne, jestem przyjaznym dorosłym.