Ośrodek „Brama Grodzka - Teatr NN” w Lublinie jest samorządową instytucją kultury działającą na rzecz ochrony dziedzictwa kulturowego i edukacji. Jej działania nawiązują do symbolicznego i historycznego znaczenia siedziby Ośrodka - Bramy Grodzkiej, dawniej będącej przejściem pomiędzy miastem chrześcijańskim i żydowskim, jak również do położenia Lublina w miejscu spotkania kultur, tradycji i religii.

Częścią Ośrodka są Dom Słów oraz Lubelska Trasa Podziemna.

Ośrodek „Brama Grodzka - Teatr NN” w Lublinie jest samorządową instytucją kultury działającą na rzecz ochrony dziedzictwa kulturowego i edukacji. Jej działania nawiązują do symbolicznego i historycznego znaczenia siedziby Ośrodka - Bramy Grodzkiej, dawniej będącej przejściem pomiędzy miastem chrześcijańskim i żydowskim, jak również do położenia Lublina w miejscu spotkania kultur, tradycji i religii.

Częścią Ośrodka są Dom Słów oraz Lubelska Trasa Podziemna.

Spotkanie wokół wystawy Nagrody Type Directors Club 2015

Wystawa TDC61 - Nagrody Type Directors Clube 2015
Wystawa TDC61 - Nagrody Type Directors Clube 2015 (Autor: Pietrzak, Edyta)

14 grudnia odbył się pokaz specjalny prac multimedialnych, które zakwalifikowały się do konkursu Najlepsze Projekty Typograficzne TDC2015, dodatkowo pokazaliśmy slajdy z pracami których nie udało się wyeksponować na wystawie w Domu Słów.

Podczas spotkania można było zobaczyć również wydawnictwa które z przyczyn technicznych nie są stałą częścią wystawy.

The Type Directors Club z siedzibą w Nowym Jorku jest profesjonalną międzynarodową organizacją non-profit, której misją jest typograficzna edukacja społeczności projektantów komunikacji wizualnej, tworzonej w oparciu o tekst.

Opis wystawyBezpośredni odnośnik do tego akapitu

Najlepsze projekty typograficzne i projekty krojów pism z całego świata, wyłonione w dorocznym konkursie organizowanym przez Type Directors Club z Nowego Jorku. Wystawa pokonkursowa prezentuje prace nadesłane na 61 konkursów na najlepszy projekt typograficzny roku – TDC61 i 18 konkursu na najlepszy krój pisma – TDC 2015.

Na wystawie widzieliśmy zarówno zwycięskie kroje pism, jak i przykłady projektów graficznych tworzonych na potrzeby Internetu, projekty książek, magazynów, identyfikacje marek i informacji branżowej, logotypy, reklamy, plakaty, opakowania oraz typografię video. Dodatkowo pokaz zawiera zwycięską prezentację – the Best in Show winner.

W roku 2015 wyboru i oceny projektów graficznych TDC61 dokonało międzynarodowe jury w składzie: przewodniczący – Doug Clouse (The Graphics Office), członkowie – Chelsea Cardinal, (GQ, New York); John Gall (Abrams Books, New York); Geray Gencer (Istanbul); Pum Lefubure (Design Army, Washington, DC); Mike Rigby (R/GA, New York); Alisa Wolfson (Leo Burnett, Chicago) i Garson Yu (yU+co, Los Angeles.) Kroje pism TDC 2015 oceniane były przez międzynarodowe gremium pod kierunkiem Roberto de Vicq de Cumptich (de Vicq Design) w składzie: Claudia de Almeida (Wired, San Francisco); Paul Barnes (Commercial Type, London); Dino Dos Santos (DST, Portugal), and Tal Leming (Type Supply, Maryland).

Uwolniwszy się od formy narzucanej przez trwałe, fizyczne media, typografia osiągnęła nowy poziom abstrakcji mówi Miller, który projektował ubiegłoroczne materiały konkursowe.

Zaskoczeni niespodziewaną nieważkością i brakiem pewników w projektowaniu i typografii, wracamy do podstaw formy, przestrzeni, linii i ruchu. – Carol Wahler – Executive Director

Zwycięskie projekty prezentowane były na ośmiu podróżujących wystawach, które rozpoczął w roku 2015 letni pokaz w Nowym Jorku. Wystawa oglądana była w USA, w Kanadzie w wybra­nych miastach na świecie jak Seoul, Ho Chi Minh City, Hanoi, Hong Kong, Taipei, Londyn, Warszawa i kilka innych w Hiszpanii, Polsce, Francji, Niemczech, Japonii i Rosji. Projekty pokazywane były także w trakcie konferencji ATypI 2015 w São Paulo, w Brazylii i na TypeCon w Denver, w Colorado, USA.

Powiązane wydarzenia

Zdjęcia

Kategorie

Słowa kluczowe