Ośrodek „Brama Grodzka - Teatr NN” w Lublinie jest samorządową instytucją kultury działającą na rzecz ochrony dziedzictwa kulturowego i edukacji. Jej działania nawiązują do symbolicznego i historycznego znaczenia siedziby Ośrodka - Bramy Grodzkiej, dawniej będącej przejściem pomiędzy miastem chrześcijańskim i żydowskim, jak również do położenia Lublina w miejscu spotkania kultur, tradycji i religii.

Częścią Ośrodka są Dom Słów oraz Lubelska Trasa Podziemna.

Ośrodek „Brama Grodzka - Teatr NN” w Lublinie jest samorządową instytucją kultury działającą na rzecz ochrony dziedzictwa kulturowego i edukacji. Jej działania nawiązują do symbolicznego i historycznego znaczenia siedziby Ośrodka - Bramy Grodzkiej, dawniej będącej przejściem pomiędzy miastem chrześcijańskim i żydowskim, jak również do położenia Lublina w miejscu spotkania kultur, tradycji i religii.

Częścią Ośrodka są Dom Słów oraz Lubelska Trasa Podziemna.

Tożsamość-autonomia-dyskurs krytyczny. Taniec w Europie Środkowo-Wschodniej po 1989 roku

Międzynarodowa konferencja poświęcona analizie przemian, jakie zaszły w świecie tańca w Europie Środkowej i Wschodniej po 1989 roku.

 

Tożsamość-autonomia-dyskurs krytyczny. Taniec w Europie Środkowo-Wschodniej po 1989 roku
Lublin, 8-9 listopada 2012
Miejsce Ośrodek Brama Grodzka - Teatr NN, ul. Grodzka 21
Panel w ramach XVI Międzynarodowych Spotkań Teatrów Tańca
Organizatorzy: Instytut Muzyki i Tańca, East European Performing Arts Platform, Lubelski Teatr Tańca, Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie
Partner: Ośrodek Brama Grodzka - Teatr NN, ul. Grodzka 21
 
Międzynarodowa konferencja poświęcona analizie przemian, jakie zaszły w świecie tańca w Europie Środkowej i Wschodniej po 1989 roku, z perspektywy artystów, naukowców i krytyków. Goście z kilku krajów, w tym autorzy przygotowywanej przez Instytut Muzyki i Tańca oraz wydawnictwo Routledge książki New Dance in Europe after 1989. Communitas and the Other, członkowie wschodnioeuropejskiej sieci EEPAP oraz badacze związani z Uniwersytetem Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie, dyskutowali nad złożonymi kwestiami tożsamości i autonomii tańca oraz budowania dyskursu krytycznego.
 
8 listopada
09.30-10.00: powitanie
10.00-11.30: TOŻSAMOŚĆ – panel dyskusyjny
Wstęp: Krystyna Duniec
Prowadzenie: Grzegorz Reske
Udział biorą: Heili Einasto, Stefan Hölscher, Julia Hoczyk, Mihaela Michailov, Iulia Popovici, Annamária Szoboszlai
11.30-12.30: dyskusja
12.30-13.30: przerwa
13.30-15.00: AUTONOMIA – panel dyskusyjny
Prowadzenie: Marta Keil
Udział biorą: Harutyun Alpetyan, Joanna Leśnierowska, Ewan McLaren, Liza Sargsyan, Aleksander Tebenkov, Swietłana Ulanovskaja, Larisa Venediktova
15.00-15.30: dyskusja
15.30-16.00: podsumowanie dnia
 
9 listopada
09.30-10.00: powitanie
10.00-11.30: DYSKURS KRYTYCZNY – panel dyskusyjny
Prowadzenie: Jarosław Cymerman
Udział biorą: Anna R. Burzyńska, Grzegorz Kondrasiuk, Tadeusz Kornaś, Anna Królica, Jadwiga Majewska
11.30-12.30: dyskusja
12.30-13.30: przerwa
13.30-15.00: Taniec wobec przemian kulturowych w Europie Środkowo-Wschodniej po 89 roku na wybranych przykładach (referaty studentów i doktorantów UMCS)
Prowadzenie: Gabriela Żuk
15.00-15.30: dyskusja
15.30-16.00: podsumowanie konferencji
 

Kategorie