Przygotowania do strajku na kolei - Michał Kasprzak - fragment relacji świadka historii [TEKST]
Zabezpieczanie lokomotyw i pociągów polegało na tym, iż w lokomotywie i w wagonach zakręcone były hamulce ręczne. Lokomotywa była opuszczona i zamknięta. Klucze każdy brał do kieszeni, jeżeli była potrzeba to przekazywał innemu, żeby poszedł tam na przykład do środka sprawdzić czy wszystko jest w porządku. Identycznie było od strony Lublina Północnego. Były też pociągi, które zablokowały wszystkie tory i było to robione podobnie. Po prostu pociąg z lokomotywą stał przez cały okres strajku przez cztery dni odłączony od prądu. Było to wszystko zabezpieczone zgodnie z przepisami, po prostu, żeby żaden pociąg ani osobowy, ani towarowy nie przejechał i nie wjechał do Lublina. W Lokomotywowni obrotnica była zablokowana parowozem z takiego toru najazdowego na tą obrotnicę, także cała hala była również nieczynna. Nie można było wjechać na żaden kanał na hali....
CZYTAJ DALEJ